.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چالوس استحقاق فرمانداری ویژه را دارد

شمال نیوز: فرماندار چالوس گفت: شهرستان چالوس استحقاق تبدیل به فرمانداری ویژه را دارد.

میرقدیر رضایی در گفتگو با مهر، با اشاره به پروژه هاي مصوب سه دوره سفر هيات دولت به چالوس گفت: بيش از 93 درصد از مصوبات دو سفر رييس جمهور در چالوس عملياتي شده است. در مجموع دو سفر دولت به استان مازندران 46 مصوبه براي شهرستان چالوس داشته ايم كه براي بهره برداري از اين مصوبات مبلغ 18 ميليارد و نهصد و نود و دو ميليون تومان اعتبار تخصيص داده شده كه اين ميزان جداي از اعتباراتی است كه براي طرح هاي ملي سد سياه بيشه و آزاد راه كه در حوزه شهرستان چالوس قرار دارد در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: 213 میلیارد تومان جهت قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال و بالغ بر هزار میلیارد تومان جهت احداث سد سیاه بیشه بعنوان طرح های ملی در حوزه شهرستان چالوس هزینه شده است.

رضایی گفت: افتتاح قطعه 4 آزاد راه تهران- شمال و آبگیری سد سیاه بیشه از پروژه های بزرگ ملی مصوب سفر رئیس جمهور در حوزه چالوس بوده است.

رضايي با اشاره به عملياتي شدن 43 مصوبه دولت در شهرستان گفت: از مجموعه 46 مصوبه 43 مصوبه عملياتي شده كه اين ميزان 47 درصد مصوبات را شامل مي شود از اين تعداد 29 مصوبه به صورت 100درصد اجرايي شده است . 6 پروژه بين 70 تا 90 درصد 8 پروژه بين 5 تا 25 درصد پيشرفت داشته و تنها سه پروژه عملياتي نشده است كه در دست پيگيري است.

وي افزود: مهم ترين پروژه اي كه تاكنون عملياتي نشده است احداث زير ساخت هاي چالوس به عنوان قطعه 25 آزادراه تهران – شمال است.

رضایی با اشاره به پروژه هاي مصوب سفر اول و دوم رياست جمهوري به شهرستان چالوس تصريح كرد : پروژه هاي مصوب سفر اول و دوم 46پروژه بوده كه كل اعتبارات مصوبه پروژه هاي سفر اول و دوم به غير از اعتبار فروش اوراق مشاركت فايناس به مبلغ هجده ميليارد و نهصد و نود و دو ميليون تومان است.

فرماندار چالوس افزود: پروژه هاي مصوب سفر سوم 60 پروژه بود كه از اين تعداد 26 پروژه عملياتي شده كه مي توان به مطالعه و احداث يك سد در حوزه شهرستان ، احداث يك استخر شنا، چهار خطه كردن محور مرزن آباد به كلاردشت و كلاردشت به عباس آباد و استقلال اداره راه  و ترابري شهرستان اشاره كرد .

رضايي، احداث بيمارستان 160 تختخوابي چالوس را يكي از پروژه هاي بزرگ و قابل توجه برشمرد كه به طور صددرصد پيشرفت فيزيكي داشته است كه با تجهيز دستگا هاي پزشكي به بهره برداري خواهد رسيد.

وي با اشاره به ديگر پروژه هاي سفر اول رياست جمهوري به چالوس گفت: پروژه اورژانس بين راهي، احداث 14 واحد مسكوني پزشكان، احداث سالن ورزشي بانوان و آقايان، مركز فني و حرفه اي كلاردشت، احداث مجتمع دامپروري و مجتمع گل و گياه، تجهيز بيمارستان تامين اجتماعي، احداث كارخانه كمپوست، مطالعه آزادراه شرق به غرب، پيش بيني اعتبار تكميل آزاد راه شمال، مطالعه اجراي طرح هاي گردشگري در حاشيه آزاد راه، تهيه طرح و توسعه حمل و نقل و احداث 16 واحد مسكوني براي افراد بي بضاعت هم از مصوبات مهم و اساسي بود كه با اعتبارات تخصيص داده شده صددرصد پيشرفت فيزيكي داشتند.

فرماندار چالوس افزود: انتقال آب رودخانه چالوس به شرق استان كه در حوزه شهرستان است، گشايش اعتبار ارزشي در سياه بيشه، به ثبت رسيدن مناطق گردشگري، مرمت مساجد شهرستان،كمك به افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي، تكميل مصلي شهرستان، اختصاص اعتبار حوزه علميه و اختصاص اعتبار فعاليت هاي فرهنگي از ديگر پروژه هاي سفر اول رياست جمهوري بود كه به صورت صددرصد، اجرايي شده است.

رضايي با قدردانی از همكاري و تعامل مديران دستگاههاي اجرايي در راه اجرايي كردن مصوبات سفر اول و صبر و بردباري مردم فهيم منطقه گفت: براي اجرايي شدن مصوبات دولت علاوه بر اختصاص اعتبارات لازم همكاري امامان جمعه چالوس،کلاردشت و مرزن آباد و نماینده پرتلاش شهرستان در مجلس جناب آقای دکتر احمدی و مردم با مديران دستگاه ها ، شورا و دهياران روستا هم از شاخص هاي مهم است كه خوشبختانه اين امر در شهرستان چالوس با صحه صدر صورت گرفته است.

فرماندار چالوس با اشاره به پروژه هاي اجرايي سفر دوم دولت اظهار داشت: احداث ساختمان فني و حرفه اي كار دانش، تامين نيروي انساني بيمارستان هاي چالوس و كلاردشت، تامين دو دستگاه آمبولانس براي بيمارستان ها ، اجرای تقاطع غير همسطح كمربندي ، مطالعه و بهسازي محور مرزن آباد به كلاردشت، كمك به زير سازي ابنيه و شن ريزي راه روستايي گرمابك، احداث و تكميل كتابخانه مرزن آباد، مناطق نمونه گردشگري پارك فين و رودبار ، احداث سالن سقف كوتاه ورزشي از پروژه هاي دور دوم سفر است كه به صورت صددرصد اجرايي شده است.

وی از بهره برداری احداث سالن ورزشی طبقاتی در روز سوم خرداد همراه با گرامیداشت آزادی خرمشهر در چالوس خبر داد و افزود : این پروژه با اعتبار بیش از دو هزار میلیون ريال به اتمام رسیده که انشااله در روز سوم خرداد ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

رضایی با ابراز خرسندی از تکمیل شدن پروژه های سفر اول و دوم ریاست جمهوری به شهرستان چالوس و رضایتمندی عمومی از روند پیشرفت فیزیکی مصوبات دور سوم گفت: احداث پلی کلینیک تخصصی در بیمارستان رازی با اعتبار 315 میلیارد ريال، تاسیس اداره راه و شهرسازی، اجرای طرح ملی لینک رادیویی با اعتبار مصوب 1500 میلیون ريال، بهسازی و آسفالت راه روستایی متکارودبار دلیر، دلگشا، ولی آباد و خرید 35 واحد مسکونی و خرید جهیزیه برای مددجویان کمیته امداد بهزیستی ، تامین لوازم منزل، تعمیر و احداث سرویس بهداشتی، تامین شهریه دانشجویان و لوله کشی گاز منازل، تامین وسایل کمک توانبخشی مددجویان بهزیستی، مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولیل، کمک به مددجویان متقاضی مسکن مهر، احداث ساختمان اداری کمیته امداد، تکمیل طرح ساحل رادیودریای چالوس، تکمیل طرح هادی روستایی ، احداث و تکمیل 3 سالن ورزشی ، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای 201 نفر ، اجرای طرح ملی شبکه انتقال ، احداث درمانگاه 10 تختخوابی مرزن آباد با اعتبار مصوب 4050 میلیون ريال از عمده پروژه های مصوب سفر دوره سوم است که پیشرفت فیزیکی از 50 تا 100 درصد داشتند.

فرماندار چالوس یادآور شد: چالوس به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب و دارا بودن جاذبه های طبیعی و خدادادی از استثنایی ترین شهرستان های کشور در جذب توریسم محسوب می شود که در طی چند سال گذشته مقام اول را در جذب گردشگر در کشور کسب کرده به همین خاطر مسئولان کشوری باید توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشند چرا که چالوس شهرستانی است که به تمام هم میهنان عزیز خدمات می دهد لذا مردم فهیم این دیار لیاقت آن را دارند که به آنها بیشتر خدمت کنیم.

رضایی گفت: چالوس به لحاظ شرایط ویژه  گردشگری،جمعیت شناور در آن،ورودی مازندران و موقعیت های حساس دیگر و از سویی کسب رتبه اول گردشگری در کشور به مدت چهار سال متوالی استحقاق فرمانداری ویژه را دارد و این اتفاق می تواند مسیر توسعه شهرستان را هموارتر از گذشته کند. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.